Kako od prosečnog do sjajnog lidera

Bez autora
Sep 19 2013

U čemu je razlika između prosečnih i sjajnih lidera? BBC je razgovarao sa nekima od njih pokušavajući dati odgovor na pitanje kako su zapravo stigli do vrha. Stručnjaci iz svih krajeva sveta ispričali su šta je, po njima, najvažnije da biste postali uspešni. Kratkoročno planiranje i posmatranje smatra se jednom od najvećih mana američkih direktora, za razliku od Kineza koji ne strahuju od velikih i dugoročnih ambicija i vizija te se fokusiraju na ciljeve i dostignuća za narednih 30 do 100 godina. Naravno, ni ova strategija nije bez mana. Nekada se poslovna klima veoma brzo menja, zbog čega je teško, pa i nemoguće planirati na duge staze. Međutim, brze promene i velike vizije ne moraju se međusobno isključivati. Posebno ako je na čelu firme direktor čija su razmišljanja van krutih rokova.

Kako od prosečnog do sjajnog lideraU čemu je razlika između prosečnih i sjajnih lidera? BBC je razgovarao sa nekima od njih pokušavajući dati odgovor na pitanje kako su zapravo stigli do vrha.

Stručnjaci iz svih krajeva sveta ispričali su šta je, po njima, najvažnije da biste postali uspešni.

Kratkoročno planiranje i posmatranje smatra se jednom od najvećih mana američkih direktora, za razliku od Kineza koji ne strahuju od velikih i dugoročnih ambicija i vizija te se fokusiraju na ciljeve i dostignuća za narednih 30 do 100 godina.

Naravno, ni ova strategija nije bez mana. Nekada se poslovna klima veoma brzo menja, zbog čega je teško, pa i nemoguće planirati na duge staze. Međutim, brze promene i velike vizije ne moraju se međusobno isključivati. Posebno ako je na čelu firme direktor čija su razmišljanja van krutih rokova.

Uspešni direktori ne dozvoljavaju svojim zaposlenima da razmišljaju kako je to što rade "samo posao".

Kako kompanija raste, tako postaje sve teže održati zadovoljstvo profesionalnim angažmanom među zaposlenima. Ipak, razvoj biznisa ne sme dovesti u pitanje strast zaposlenih za poslom. Upravo je na direktorima da to održe.

Kako to postići? Prvo, ne zazirite od prepuštanja odgovornosti podređenima. Kad lideri daju moć drugima, oni zapravo kreiraju prostor za cvetanje posla. Drugo, treba uvek imati na umu da menadžment ima veliki uticaj na moral kompanije. Ljudi jako puno pažnje posvećuju ponašanju svojih kolega i direktora.

Potrebno je prihvatiti podelu posla, a visokopozicionirani rukovodioci često nerado dele svoju moć. Takav način razmišljanja može naneti mnogo štete kompaniji i posebno je opasan u firmama u ekspanziji.

Dalje se postavlja pitanje ključa uspešnog partnerstva. Dobri partneri su ljudi koji imaju zajedničku viziju, slična iskustva i cene iste vrednosti.

Naučite da na neuspehe gledate kao na pozitivne pojave. Tad je kompanija General Electric počela prodavati proizvode koji nisu bili savršeni, ubrzo su uvideli da građani ne smatraju dobrim takav pristup te su imali vremena da promene kurs.

"Brzi pad nije loša pojava. Najgori je spori pad", smatra izvršni direktor ove kompanije Jeff Immelt.

Za mentalno zdravlje važno je fizički biti u formi. Stoga ne zanemarujte ovu dnevnu ili nedeljnu rutinu, bez obzira na druge obaveze.

Uz sve ovo, uspešni rukovodioci uvek znaju kad i kako donositi teške odluke i biti čvrst. Nemilosrdnost je važan deo njihovog posla, međutim sav posao te vrste treba obavljati uz konsultacije s drugima.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik